Od 1 września peron 3 będzie wyłączony z ruchu pociągów, rozpoczną się prace modernizacyjne hal peronowych.
Gruntowną modernizacji przeszły już dwa perony: 4 i 5. A dla zwiększenia możliwości przewozowych został wybudowany całkowicie nowy peron 6.
Trwają jeszcze prace modernizacyjne na peronie 1 i 2. Budowlańcy pracują na trzy zmiany przez całą dobę. Na peronie 1 zakończono budowę nowego fragmentu hali peronowej znajdującej się pomiędzy dwiema historycznymi, a także rozbiórkę peronu. Wykonano nowe ścianki peronowe i już prawie gotowa jest podsypka pod nawierzchnię peronu. Trwają także prace renowacyjne przy historycznych częściach hal peronowych. Stalowe konstrukcje zostały już wyczyszczone, pomalowane i zrobiono nad nimi nowe poszycie dachowe. Obecnie trwa montaż drewnianej podsufitki. Na peronie 2 trwa malowanie i uzupełnianie stalowych elementów konstrukcyjnych. Rozpoczęła się również rozbiórka peronu i sukcesywnie jest budowany nowy. Wylano już fundamenty pod nowy fragment hali peronowej, który powstanie analogicznie jak na innych peronach, pomiędzy dwiema historycznymi częściami hal.
W zawiązku z modernizacją pociągi będą zatrzymywały się na peronach 4, 5 i 6. Zmniejszenie liczby czynnych peronów ograniczy możliwość odprawiania pociągów z dworca Wrocław Główny. Zarządca infrastruktury kolejowej - PKP Polskie Linie Kolejowe - maksymalnie zminimalizował związane z tym utrudnienia dla podróżnych. W wyniku wnikliwej analizy i przeprowadzonych symulacji ruchu na stacji, pięć pociągów zostanie od września odwołanych, dziesięciu skrócono relacje (będą wyjeżdżać i kończyć trasę na dworcu Wrocław Nadodrze lub Wrocław Mikołajów), natomiast dwóm pociągom zmieniono godziny przyjazdów i odjazdów. Szczegółowe dane o zmianach w rozkładzie jazdy podają przewoźnicy.
 







   


Przyjaciele Dworca