Długi na 210 metrów, o powierzchni prawie dziesięciu tysięcy metrów kwadratowych na ponad 200 samochodów.
Parking podziemny będzie zajmował większą część przestrzeni pod placem dworcowym. Większość miejsc parkingowych będzie służyć podróżnym, w tym także osobom niepełnosprawnym. Część miejsc zarezerwowano na wydzielonej części dla obsługi dworca. Pozostałą przestrzeń na parkingu podziemnym zajmą pomieszczenia techniczne i magazyny, a także co niezwykle istotne podziemne drogi dojazdowe do poszczególnych miejsc parkingowych i rampy rozładunkowej dla najemców punktów handlowych dworca.
Do parkingu podziemnego dostaniemy się za pomocą dwóch wjazdów od strony ulicy Peronowej i Piłsudskiego. Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie
w posadzce zjazdu instalacji podgrzewającej, co rozwiąże problem śliskiej nawierzchni zimą. Z parkingu na plac przeddworcowy wydostaniemy się jedną
z dwóch wind. Parking podziemny będzie skomunikowany również z budynkiem głównym, do którego dostaniemy się także winda lub schodami. Przy wjazdach na parking podziemny umiejscowiono również zapory przeciwpowodziowe. Oczywiście całość obiektu dla bezpieczeństwa podróżnych będzie objęta nowoczesnym monitoringiem.
Bardzo rzadko spotykaną przy tego typu obiektach ciekawostką budowlaną są kasetonowe stropy. Do tej pory zastosowano je tylko w trzech miejscach w Polsce.
Co obecnie dzieje się na budowie parkingu podziemnego?
W zachodniej i centralnej części przyszłego podziemnego parkingu budowlańcy instalują kasetonowe stropy, a w części wschodniej stawia ściany zewnętrzne
i wewnętrzne. Rozpoczęto również prace związane z przebudową ulicy Peronowej i Piłsudskiego, przystosowujące je do wjazd na przyszły parking podziemny.Do tej pory do budowy parkingu budowlańcy zużyli nieco ponad 1400 ton stali i 11 tysięcy m3 betonu
 







   


Przyjaciele Dworca