O 14.30 na NOWY_ peron 2 dworca Wrocław Główny wjechał pierwszy pociąg relacji
Wrocław Główny – Międzylesie.

 To czwarty historyczny peron dworca Wrocław Główny udostępniony podróżnym po modernizacji. Prace na peronie 2. rozpoczęły się pod koniec czerwca ubiegłego roku. W trakcie remontu wyburzono stary peron, a w jego miejsce od podstaw powstał nowy wraz z nową nawierzchnią. Odrestaurowano konstrukcje historycznych hal peronowych, stalowe elementy zostały uzupełnione, wyczyszczone i pomalowane. Wykonano nowe poszycie dachowe, szklenie fasad, odtworzono świetlik, a także zainstalowano nową iluminację, która podkreśla elementy konstrukcyjne wiat. Od podstaw powstała natomiast nowa konstrukcja hali znajdująca się pomiędzy dwoma częściami historycznymi. Na peronie zainstalowano także nowy system nagłośnienia, elektroniczne tablice informacyjne i schody ruchome.

Perony na finiszu.

Zmodernizowane i odświeżone są 4 z 5 historycznych peronów dworca Wrocław Główny. A prace na ostatnim - peronie 3 - są w mocno zaawansowanym stadium. Wyczyszczono i pomalowano stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. W miejsce wyburzonego peronu, wybudowano nowy. Na dużej części peronu przygotowano już podłoże pod nową nawierzchnię. Budowlańcy na wysokich rusztowaniach prowadzą montaż świetlika w dachach historycznych wiat. Montują także podsufitkę.

Zgodnie z informacjami przekazanymi na posiedzeniu komitetu ds. Euro 2012 dworzec Wrocław Główny będzie udostępniony podróżnym przed Euro 2012.

 

 







   


Przyjaciele Dworca