Czym są pierścienie centrujące do felg aluminiowych?

Większość aut z rynku wtórnego, nawet jeżeli oryginalnie miały felgi aluminiowe, zazwyczaj posiada już zwyczajne stalówki. Wynika to z tego, że w czasie eksploatacji stare felgi mogły zostać uszkodzone albo po prostu poprzedni właściciel sprzedał je osobno, by więcej na sprzedaży auta zarobić. Na szczęście można bardzo łatwo naprawić ten problem poprzez kupno felg aluminiowych uniwersalnych. Okazuje się jednak, że ich otwór centrujący może nie pasować do wypustu na piaście, która zamontowana jest w naszym aucie. To na szczęście nie problem, ponieważ istnieją pierścienie centrujące. Są to specjalne nakładki, dzięki którym można w bardzo łatwy sposób dostosować praktycznie każdą felgę do danego samochodu. W dzisiejszym poradniku przyglądamy się im nieco bliżej.

Jak wycentrować uniwersalną felgę?

Dzięki pierścieniom centrującym możliwe jest zamocowanie praktycznie każdej felgi do danego auta. Nie musimy jechać do Autoryzowanego Serwisu Obsługi (ASO) i kupować oryginalne felgi aluminiowe, które będą kosztować krocie. W przypadku starszego auta taki komplet może wręcz kosztować kilka razy więcej niż wartość samego pojazdu. Wykorzystując pierścień do centrowania felgi, koło będzie idealnie pasować do piasty samochodu, nawet jeśli jego otwór centrujący jest większy niż wypust piasty. Pierścienie centrujące mogą być wykonane z różnych materiałów, przy czym zazwyczaj jest to plastik. Powoduje to, że są one tanie i łatwo dostępne. Możemy zakupić je w internecie, ale również w sklepach motoryzacyjnych. Warto zakupić sobie pewien zapas, ponieważ taki pierścień zazwyczaj wystarcza góra na kilka lat. Nie jest to jednak problem, ponieważ cena za sztukę rzadko przekracza kilka złotych.

Jak zakłada się pierścienie do felg?

Gdy kupiliśmy już zestaw nowych felg aluminiowych oraz pasujących do nich pierścieni centrujących, wystarczy już tylko założyć cały zestaw do samochodu. Należy jednak pamiętać o przestrzeganiu kilku istotnych reguł, aby wszystko zadziałało tak, jak przewidział producent. Przede wszystkim pierścień zakładamy nie na wypust piasty, ale na samą felgę. Posiada on odpowiednie zaczepy, które spowodują jego solidne przytwierdzenie. Na pewno nie wypadnie on w trakcie zakładania koła na piastę. Jeżeli mamy plastikowe pierścienie centrujące, nie powinniśmy zbyt mocno i agresywnie mocować koła, ponieważ wtedy mogą one popękać. Jeżeli coś nie pasuje, spróbujmy jeszcze raz, zamiast wkładać felgę na siłę albo w taki sposób dociągać ją śrubami. W razie komplikacji należy dokładnie wyczyścić wypust piasty, ponieważ często zbiera się na nim rdza.